fredag 19. juli 2013

Juni i Nordland.

Noen junibilder, og mer vil komme.

Har oppholdt meg hjemme på øya en måned, men på mandag satte jeg kursen sør og vestover. En lang biltur, men mye nytt å se, gleder meg alltid.

Flott norsk natur, kulturminner, sommer på godt og vondt.
Dette med regnet holder jeg snart ikke ut lenger.
Bra at jeg da hadde fått et opphold i Spania på 2 uker, med sol og varme.

Mai gikk fort, ferie og konfirmasjon mm.
Juni er også over, de to flotte månedene når alt viser seg fra sin vakre side. Blomster på eng, grønt og vakkert. Granskuddsirup, og mjødurtsaft. Geitramsen nikker mot meg, den gir god saft.

Kanskje blir det en fisketur eller to, og kanskje får jeg se og besøke noen av disse flotte kulturminnene i landet vårt.

Noen Nordlandsbilder har det blitt, men med det dårlige været har det ikke fristet så mye å ta bilder. Redd kameraet skulle drukne.

Endelig opplever jeg sol denne dagen i vest. Lunt på trammen, og kaffekoppen i hånd, gleder jeg meg over at det fortsatt er sommer.
Det er velsignet godt å være til. Se epler og plommer som vokser seg store. Fugler som kvitrer lykksalig, og fiskere på fjorden.

Nordland i juni.

Fra Støtt i Ørnes Kommune.
13 juni 2013






Fra min hage.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar